fredag 28 december 2012

Nytt i kameraväskan


Å, ljuva ledighet. Tillsammanstid för hela familjen, såväl tvåbenta som fyrbenta! Trots att vi vaknar till dagar helt utan planer, går tiden så fort. I eftermiddag, som först, har jag fått en stund över och kunnat kika lite närmre på en av mina julklappar - ett nytt objektiv till kameran. Tomten och hans nissar var så vänliga att ge mig möjligheten att investera i ett Nikkor 40 mm f/2,8G DX. Ett objektiv för närbilder, porträtt och detaljer. Så snart morgondagen gryr, hoppas jag kunna bege mig ut och prova. 

Och så var det visst fredag igen...om en stund väntas middag och sedan blir det nog att kika på en film tillsammans. En förträffligt trevlig fredagssyssla!

2 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Har kollat din blogg lite snabbt och konstaterar att vi i alla fall ha två saker gemensamt. Småland och Vera. Vår lilla Vera är 5år så hon är ju något större än er. Så mysigt med bebis!
    Vad är det för hundraser ni har? Vi har en helt underbar greyhound, Cecar som är 7 år.

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  2. ja det är så konstigt, hur snabbt dagarna kan gå fast men inget har planerat!
    åh verkar som du har varit väldigt snäll i år! drömmen är att någon gång också ha en "proffskamera" men det blir nog när vi vinner på triss!

    SvaraRadera