lördag 20 augusti 2011

Kantareller & lingon




Igår kväll tog jag med mig hundarna ut på en runda skogen för att titta efter lingon. Var länge sedan vi var ute på äventyr, bara hundarna och jag. Är så skönt att strosa omkring i skog och mark och lyssna på naturen.
Gårdagens tur blev lyckad. På någon timme hade jag fyllt halva mitt bärplockarspann med lingon och dessutom hittat mängder av kantareller.
Lingonen tänkte jag använda till ett brödbak, kantarellerna ger jag till en fin vän. Äter inte svamp själv men tycker mycket om att plocka.

2 kommentarer:

  1. Å vad mumsigt!
    håller med dig.Så skönt att vara ute i skogen.Vi var oxå ute en vända,men i lördags.Hittade en hel del!
    Halva rea priset??DET är fynd det!Helt perfekt!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åh så mycket gott du har hittat. Skogens delikatesser.

    SvaraRadera